LIPPURAHOJEN PALAUTUS - OHJEET JA EHDOT
-
PALAUTUSOHJEET
-
Miten hakea palautusta:
- Syötä jokaisen lipun lippunumero lomakkeen "Lippunumero"-kenttään. Jokaisessa
lipussa on oma uniikki numero, joka muuttuu yleensä numerosarjan keskellä.
- Lisää uusia rivejä tarvittaessa painikkeella "Lisää uusi lippu".
- Kun kaikki lippunumerot on syötetty, paina "Jatka". Järjestelmä hakee lippujen
tiedot, mikä voi kestää hetken.
Virhetilanteet lippunumeroissa:
- Jos lippunumero on väärin, järjestelmä antaa virheilmoituksen.
- Korjaa lippunumero ja hae tiedot uudestaan.
- Järjestelmä ilmoittaa, jos lippunumero on jo liitetty toiseen palautuspyyntöön. Sama
numero ei käy useaan kertaan.
- Jos ongelma jatkuu, käytä yhteydenottolomaketta lähettääksesi lipputiedot ja
yhteystietosi
Yhteystietojen täyttäminen:
- Kun lipputiedot on haettu, syötä lomakkeelle nimi, osoite, puhelinnumero ja
sähköpostiosoite (pakollisia tietoja).
- Virheellinen tilinumero aiheuttaa virheilmoituksen – korjaa ja hae palautusta
uudestaan.
Erityistilanteet:
- Jos et ole noutanut verkkokaupasta tilattuja lippuja, et voi hakea palautusta
verkossa. Lähetä tällöin lipputiedot ja yhteystietosi yhteydenottolomakkeella.
- Jos olet maksanut lippuoston luottokortilla, joka ei ole enää käytössä, valitse
palautustavaksi pankkitili ja anna IBAN-muotoinen tilinumerosi.
EHDOT -
Milloin palautusta voi hakea?
- Palautusta voi hakea vain perutun tapahtuman lipuista tai erityistapauksissa, joissa
järjestäjä on sallinut palautuksen.
- Palautusta ei voi hakea, jos olet estynyt osallistumasta tapahtumaan. Mikäli olet
vakuuttanut lippusi Lipputurvalla, voit vakuutusehtojen puitteissa hakea korvausta
lipuistasi suoraan vakuutusyhtiöltä. Lisätietoja: lippu.fi/lipputurva
Maksujen hyvitys
- Lippu.fi ei hyvitä palvelu-, tilaus- tai toimitusmaksuja peruutustilanteissa.
- Mikäli lippuun ei ole merkitty palvelumaksua, pidätämme lipun oston yhteydessä
perityn lippukohtaisen palvelumaksun (1,60€–4,60€).
Palautuskäytännöt maksutavan mukaan:
- Smartum- ja ePassi-kulttuuriedut: Palautus tehdään Lippu.fi-lahjakorttina ilman
palvelumaksuja. Lahjakortti toimitetaan sähköpostitse tilauksen tehneelle
asiakkaalle.
- Edenred-kulttuurietu: Palautus tehdään Edenred-maksukortille ilman
palvelumaksuja.
- Finnair Plus Avios-pisteet: Lipun hinta palautetaan rahana asiakkaan tilille ilman
palvelumaksuja.
- Walley-lasku: Lipun hinta ilman palvelumaksuja palautetaan asiakkaan
ilmoittamalle tilille. Asiakkaan on hoidettava mahdollinen laskusuhde Walleyn
ehtojen mukaisesti.
- Luottokortti, PayPal, MobilePay, Apple Pay ja Google Pay: Palautukset tehdään
samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu, ilman palvelumaksuja.